HEGO-EHBO Logo

Privacybeleid

Hego EHBO
Privacyverklaring – Hego EHBO CommV

Bij Hego EHBO (hierna genoemd: “Hego EHBO”, “wij/we” of “ons”) hechten wij het grootste belang aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Dit privacybeleid (hierna genoemd: het “Privacybeleid”) is van toepassing op onze website (www.hegoehbo.be – hierna genoemd: de “Website”) en alle andere (commerciële) relaties tussen Hego EHBO en haar klanten, potentiële klanten, cursisten en zakenpartners.

Dit Privacybeleid licht toe welke gegevens wij verzamelen, waarom wij dit doen en hoe wij uw gegevens veilig bewaren, in overeenstemming met de Belgische Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, alsook met de Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 (“GDPR”).

Het bezoeken van de Website, het invullen van het contact- of offerteformulier, of het deelnemen aan één van onze trainingen houdt in dat u uitdrukkelijk akkoord gaat met dit Privacybeleid.

1. Wie verwerkt uw gegevens?

De verwerkingsverantwoordelijke voor uw persoonsgegevens is:

Hego EHBO CommV
Laureysstraat 19
2650 Edegem België
Telefoon: +32 472 67 21 50
E-mail: info@hego-ehbo.be
Ondernemingsnummer: BE1003.263.278

2. Welke gegevens verzamelen en verwerken wij, en waarom?

Gegevens die wij kunnen verzamelen:

  • Identificatie- en contactgegevens: naam, voornaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, organisatie/bedrijf.
  • Gegevens m.b.t. training: inschrijvingen voor cursussen, aanwezigheidsregistratie, voortgang en behaalde certificaten.
  • Administratieve gegevens: facturatiegegevens, betaalgegevens, btw-nummer (indien van toepassing).
  • Communicatiegegevens: berichten die u ons bezorgt via contact- of offerteformulieren of via e-mail.

Doeleinden van verwerking:

  • Het beantwoorden van uw vragen of aanvragen via het contact- of offerteformulier.
  • Het uitvoeren en organiseren van veiligheidstrainingen (EHBO, BHV, enz.).
  • Het registreren van deelname en het opstellen en bezorgen van certificaten.
  • De administratie en facturatie van onze diensten.
  • Het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
  • Het verbeteren van onze dienstverlening en communicatie.

Rechtsgrond van de verwerking:

  • Uw toestemming (bijvoorbeeld bij het invullen van het contact- of offerteformulier).
  • De uitvoering van een overeenkomst (inschrijving en deelname aan trainingen).
  • Het naleven van wettelijke verplichtingen (bv. boekhoudkundige bewaartermijnen).
  • Ons gerechtvaardigd belang (bijvoorbeeld bij het verbeteren van onze dienstverlening of het beveiligen van onze systemen).

3. Met wie delen wij uw gegevens?

Uw persoonsgegevens worden enkel gedeeld met derden indien dit strikt noodzakelijk is voor de hierboven vermelde doeleinden, zoals:

  • Trainers en partners die de opleidingen uitvoeren.
  • Certificeringsinstanties (indien van toepassing).
  • Overheidsinstanties wanneer dit wettelijk verplicht is.
  • Externe dienstverleners (zoals IT- of boekhoudpartners) met wie wij een verwerkersovereenkomst hebben.

Wij verkopen of verhuren uw persoonsgegevens nooit aan derden.

4. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

  • Gegevens met betrekking tot facturatie en administratie: conform de wettelijke bewaartermijnen (meestal 7 jaar).
  • Gegevens met betrekking tot trainingen en certificaten: zolang nodig voor de geldigheid van het certificaat en om hercertificering mogelijk te maken.
  • Contact- en offerteaanvragen: maximaal 2 jaar na het laatste contact indien er geen samenwerking tot stand komt.

5. Uw rechten

U heeft als betrokkene de volgende rechten:

  • Recht op inzage in uw persoonsgegevens.
  • Recht op rectificatie van foutieve of onvolledige gegevens.
  • Recht op gegevenswissing (“recht op vergetelheid”), tenzij wettelijke verplichtingen ons verplichten gegevens te bewaren.
  • Recht op beperking van de verwerking.
  • Recht op overdraagbaarheid van uw gegevens in een gestructureerd, gangbaar en digitaal formaat.
  • Recht van bezwaar tegen verwerking op basis van gerechtvaardigd belang.

U kunt deze rechten uitoefenen door ons te contacteren via de contactgegevens vermeld in punt 1.

6. Beveiliging van uw persoonsgegevens

Hego EHBO neemt passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen, waaronder:

  • Beveiligde opslag en toegang tot klant- en cursistengegevens.
  • Toegangscontrole tot IT-systemen.
  • Gebruik van beveiligde communicatiekanalen (bv. SSL/TLS).
  • Regelmatige evaluatie van onze beveiligingsmaatregelen.

7. Wijzigingen aan dit Privacybeleid

Hego EHBO behoudt zich het recht voor dit Privacybeleid te wijzigen. De meest recente versie is steeds beschikbaar op onze Website.

8. Contact en klachten

Heeft u vragen over dit Privacybeleid of wenst u een klacht in te dienen?
U kunt ons bereiken via de contactgegevens vermeld in punt 1 of een klacht indienen bij de:

Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
Website: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be
E-mail: contact@apd-gba.be

📅 Laatste update: 2 oktober 2025

Contact
HEGO-EHBO
Laureysstraat 19
2650 Edegem België
BE1003.263.278
© HEGO-EHBO 2025
Privacybeleid